搭乗員2.0スキル一覧 いん 砂箱
どうもよよです。搭乗員スキルを自分で後で見やすくするために日本語訳を置いておきます。間違えてたら教えてください。1SPは1 skill pointの略。
1スキルに付き、10ポイント振ることができる。合計75ポイント。それぞれのスキル欄に30ポイント使うとTalentというスキルをどちらか選択できる。Instructor(嚮導搭乗員)によって10ポイント以上超えることができるが、13ポイント以上になると1ポイントに付き80%分しか上昇しなくなる。(例:1SPにつき1%上昇するなら13ポイント以上は0.8%上昇するようになる)。Vehicle handling=搭乗員のプライマリースキルの%に加算されるっぽいと思われる(以下VHと略す)。
- 1. Tactical Training
- 2. Gunnery Training
- 3. Technical Training
- 4. Driver Training
- 5. Operarional Training
- 6.あとがき
1. Tactical Training
Quick Reaction
When you spot an enemy, your aiming time is decreased by ~% for 10 s (0.75% per Skill point spent). The effect timer resets each time you spot a new vehicle.
あなたがスポットしたときに照準時間が10秒間〜%減少する(1SPにつき0.75%、最大7.5%)。このタイマーは新しい車両をスポットする際にリセットされる。
Eyes Open
View range is increased by ~% (0.4% per Skill point spent).
視界が〜%増加(1SPにつき0.4%、最大4%)
The level of vihicle handling is increased by ~% (0.5% per Skill point spent). The effect lasts until at least one crew member is stunned or injured.
VHが〜%増加(1SPにつき0.5%、最大5%)。この効果は搭乗員がスタンまたは負傷するまで残る。
Target Tracking
When you cause damage to a target within your view range, the target remains spotted for an additonal ~s for 30 s (0.2 s per Skill point spent).
自分の視界内にいる敵に攻撃を与えたとき、30秒間さらに追加で〜秒追加(1SPにつき0.2s、最大2%)でスポット状態を維持できる。
Rationing
Consumable cooldown time is decreased by ~% (3% per Skill point spent).
消耗品のクールダウン時間が〜%(1SPにつき3%、最大30%)減少する。
Talent(30SP使ったらただでどっちかくれる)
Fighting Spirit
If the amount of damage you have caused exceeds 50% of your vehicle's durability, the level of vehicle vehicle handling is increased by 2.5% for each enemy vehicle you destroy. The effect stacks up to three times(7.5%).
敵のHPの半分超えるダメージを与えた場合、VHが2.5%上昇してこの効果は3回分重複して最大7.5%になる。
Team Spirit
If the amount of damage caused with your assistance equals to or exceeds 75% of your vehicle's durability, the level of vehicle vehicle handling is increased by 2.5% for each enemy vehicle you destroy. The effect stacks up to three times(7.5%).
敵のHPの75%以上をアシストした場合、VHが2.5%上昇してこの効果は3回分重複して最大7.5%になる。
2. Gunnery Training
Vulnerability Expert
When you use AP,APCR, or HEAT shells, the chance of damaging modules and injuring crew members of enemy vehicle is increatsed by ~%(1% per Skill point spent).
AP,APCR,HEATを使ったとき、モジュールダメージが〜%(1SPにつき1%、最大10%)上昇する。
Fast Aiming
The aiming time of a stationary vehicle is decreased by ~% (0.25% per Skill point spent).
止まっている際の照準時間が〜%(1SPにつき0.25%、最大2.5%)減少する。
Adrenaline Rush
When you have ~% of your vehicle's durability remaining, gun reload time is decreased 7% (the percentage of durability you need to lose for the perk to activate is decreased by 5% per Skill point spent).
自分のHPの〜%(1SPにつき5%、最大50%)が残っている場合、装填時間が7%短くなる。
Concentration
The range of potential damage you can cause is decreased by ~% (0.5% per Skill point spent).
ダメージの振れ幅が~%(1SPにつき0.5%、最大5%)減少する。
Snap Shot
Dispersion on turret or gun traverse is decreased by ~% (0.75% per Skill point spent). The skill does not affect dispersion during movement and hull traverse.
砲塔旋回拡散または砲身移動拡散が〜%(1SPにつき0.75%、最大7.5%)減少する。このスキルは移動時拡散、車体旋回拡散には影響しない。
Talent
Rapid fire
When you cause damage to an enemy vehicle (including critical hits), aiming time and dispersion during movement as well as on hull and turret traverse, decrease by 10% for 5 s.
敵にダメージもしくはクリティカルヒット(履帯へのダメージだと思う)したとき、照準時間と移動時拡散、車体旋回拡散と砲塔旋回拡散が5秒間10%減少する。
Clean Shot
The minimun potential damage and minimum potential penetration value of your shells increase by 10% in 5 s after your gun reloads. The effect lasts until you fire a shot.
装填完了5秒後に発砲すると最低下振れと最低下振れ貫通が10%上昇する。このスキルは発砲するまで継続する。
3. Technical Training
Concealment
Concealment is increased by ~%(8% per Skill point spent). The effect is not active if your vehicle is on fire.
隠蔽率が〜%上昇する(1SPにつき8%、最大80%)。この効果は火災のときには適用されない。
Quick Repair
The repair speed of damaged modules is increased by ~%(8% per Skill point spent). The effect is not active if your vehicle is on fire.
損傷したモジュールの修理速度が〜%(1SPにつき8%、最大80%)増加する。この効果は火災のときには適用されない。
Pain Threshold
The chance of crew member injury is decreased by ~% and the negative effects from injuries are decreased by ~%(1% and 5% respectively per Skill point spent).
搭乗員の負傷確率が〜%減少し、それによる影響が〜%減少する。(1SPにつき1%と5%、最大10%と50%)
Firefighting
The chance of engine fire upon receiving hits is decreased by ~%. Firefighting accelerates by ~%(3% and 8% respectively per Skill point spent).
被弾した際の火災確率が〜%減少する。消火速度が〜%上がる。(1SPにつき3%と8%、最大30%と80%)
Safety Measures
The durability of internal modules is increased by ~%. If an internal module receives critical damage, the negative effect is decreased by ~%(3% and 5% respectively per Skill point spent).
内部モジュールの耐久値が〜%増加する。内部モジュールが損傷した際に受ける影響が〜%減少する。(1SPにつき3%と5%、最大30%と50%)
Talent
Alarm Signal
Stun duration is decreased by 10%, and the chance of crew member injury is decreased by 50% for 10 s after Sixth Sense is activated.
第6感が発動した後の10秒間、スタン時間が10%減少、そして搭乗員の負傷確率が50%減少する。
Nerves of Steel
When you block incoming damage, dispersion decreases by 15% for 10 s.
敵からの弾を弾いた際に拡散が10秒間15%減少する。
4. Driver Training
Pedal to the Metal
Vehicle acceleration is increased by ~% when moving straight forward or backward (0.5% per Skill point spent).
真っ直ぐ進むときか後退するときに車両加速が〜%(1SPにつき0.5%、最大5%)増加する。
Off-Road Driving
The ground resistance of all terrain types is decreased by ~%(0.5% per Skill point spent).
すべての地形タイプにおける接地抵抗が〜%(1SPにつき0.5%、最大5%)減少する。
Clutch Braking
Hull traverse speed is increased by ~% (0.5% per Skill point spent). The turning speed of wheels is increased as well for wheeled vehicles.
車体旋回が〜%(1SPにつき0.5%、最大5%)増加する。装輪車も同様に増加する。
Smooth Ride
Dispersion during movement and hull traverse is decreased by ~% (0.4% per Skill point spent). The skill does not affect dispersion on turret or gun traverse.
移動時及び車体旋回拡散を〜%(1SPにつき0.4%、最大4%)減少する。このスキルは車体旋回、主砲移動拡散には影響しない。
When you reach a speed of 40 km/h, dispersion during movement and hull traverse is decreased by ~% (1% per Skill point spent). The skill does not affect dispersion on turret or gun traverse.
時速40kmになったとき、移動時及び車体旋回拡散を〜%(1SPにつき1%、最大10%)減少する。このスキルは車体旋回、主砲移動拡散には影響しない。
Talnet
Active Recon
In 5 s after you start moving, gun reload speed and view range are increased by 3%. The effect lasts until you stop.
動き始めて5秒後に装填速度と視界範囲が3%増加する。止まるまでこれは継続します。
Quick Start
Acceleration and traverse speed are increased by 10%. The effect lasts until you receive damage.
加速度と旋回速度が10%増加します。この効果はダメージを受けるまで残ります。
5. Operarional Training
Old Guard
Each time your internal module is damaged or destroyed, or a crew member injured, the chance of receiving successive damage to internal modules and crew members is decreased by ~% (0.5% Skill point spent). The effect stacks up to three times.
内部モジュールが損傷及び破壊されるもしくは搭乗員が負傷した際に毎回、内部モジュールと搭乗員へのダメージが〜%(1SPにつき0.5%、最大5%)減少する 。
Intuition
If the gun is loaded, you can switch between shell types ~% faster (6% per Skill point spent).
主砲が装填されている状態で弾種を切り替えすると〜%(1SPにつき6%、最大60%)装填が早くなる。
Group Tactics
If at least one allied vehicle of the same type is located within 50 m of you, the level of vehicle handling is increased by ~%(0.25% per Skill point spent).
味方チームの同じ車種の車両が自分の50m以内にいる場合、VHが〜%(1SPにつき0.25%、最大2.5%)増加する。
Close Combat
If at least one enemy vehicle is located within 50 m of you, the level of vehicle handling is increased by ~% (0.25% per Skill point spent).
敵チームの車両が自分の50m以内にいる場合、VHが〜%(1SPにつき0.25%、最大2.5%)増加する。
Controlled Impact
The damage you cause by ramming is increased by ~%. The damage you receive upon ramming is decreased by ~%(2% per Skill point spent). After you cause damage by ramming, engine power when reversing is increased by ~% (2% Skill point spent) for 10 s.
ラムダメージが〜%増加、逆に自分がラムで受けるダメージが〜%減少。ラムした後に後退時のエンジン出力が10秒間〜%増加する。(すべて1SPにつき2%、最大20%)
Talent
Applied Medicine
The level of vihicle handling is increased by 10% for 20 s when you use a First Aid Kit. First Aid Kit cooldown is increased by 30%. You can use a First Aid Kit even if crew members are not injured.
救急キットを使った際にVHが20秒間10%増加する。救急キットのクールダウンが30%増加し、搭乗員が負傷していない場合でも救急キットを使うことができる。
Applied Mechanics
Gun reload time decreases by 7.5% for 20 s when you use a Repair Kit. Repair Kit cooldown increases by 30%. You can use a Repair Kit even if vehicle modules are not injured.
修理キットを使った際に装填時間が20秒間7.5%減少する。修理キットのクールダウンが30%増加し、モジュールが損傷していない場合でも修理キットを使うことができる。
6.あとがき
条件付きのスキルが多いような感じ、何かが条件で発動されたり、逆に切れたりが多いと思う。個人的には面白いとは思うが、75ポイント分しか振れないのがゴミだと思う。疲れたので見やすい!とか助かるって思った人はHZ_MenHeLucky_yoyo_にゴールドください。あと今アンケートしてるらしいのでやりましょう。
【お知らせ】
— World of Tanks 日本公式 (@WoT_Japan) 2021年2月27日
サンドボックス「搭乗員2.0」の日本独自のアンケートの集計を開始いたしました。
頂いた回答は開発チームと共有いたします。
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間違いがあったらtwitterかコメント欄までお願いします。一応見直ししたけどもう疲れた。